torsdag 13. mai 2010

Trening med Melba og Kira

Melba og jeg kom til Nordreisa i dag og da var det full fart innom for å hente Kira samt skjære opp godbiter før det bar på trening med dem.

Jeg trente på landingsplassen for helikoptere på Storslett. Mulig det ikke er helt lovlig, men det var ingen skilt der og det er heller ikke inngjerdet, så da kjørte jeg på. Regner med de slår på landingslysene dersom det kommer helikopter, sånn at det er mulig å komme seg bort...

Med Melba trente jeg agility. Utrolig moro for oss begge!! Hun var skikkelig ivrig og vi fikk trent foranbytter, bakombytter og en liten bane på tre hinder og to tunneler hvor jeg tok hinderne i begge retninger. Hun gikk som en kule og det er tydelig at hun begynner å forstå handlingsystemet. Vi har kun trent agility en gang siden oktober, så det var gøy å kunne starte på igjen.

Kira fikk også prøvd seg litt på agility, men siden det er vanskelig å trene en nybegynnerhund uten å ha ekstern belønner, så gikk vi over til annen trening; sitt/dekk og bli, på plass og target.

Begge hundene var flinke og selv om vi var på ett sted ingen av dem har vært før, så holdt de stort sett fokus. Flinke vovsene , det!

Melba venter på startsignal


Kira i sitt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar