søndag 1. mai 2011

Agilitytrening

Vi har vært på agilitytrening ett par ganger denne uka. Første gang på onsdag hvor jeg egentlig ble ganske imponert over Melba som trosset regn og sølepytter og gjorde en god innsats selv om forholdene var dårlige. Litt komisk med galopp før og mellom hinderne, mens etter siste hinderet i hver kombinasjon var det "jeg-blir-våt-under-magen-trav" og "hoppe-over-de-vannpyttene-jeg klarer-å-unngå" frem til belønningen. Tydelig at vannpytter og striregn ikke er favorittværet når vi trener.

I går var vi på Mandelasletta og trente sammen med Åsa/Ferdinand og Veronica/Fokus. Værforholdene var mye bedre, oppholdsvær og 5-6 grader, og Melba gjorde en super jobb. Første økta var hun litt overivrig til å begynne med og tyvstartet samt hoppet kombinasjonene tilbake straks jeg sluttet å belønne henne for foregående hopp, så jeg måtte belønne henne endel for å sitte og vente før startsignalet samt gå rett fra belønning til sitt for at hun ikke skulle ta hinderne på egenhånd. Etterhvert gikk det derimot veldig bra, men jeg strakk økten litt for langt noe som første til at hun tok seg en runde bort til Ferdinand og Åsa. Det var det med å gi seg mens man var på topp da...

Neste økt trente jeg først på bakombytte og deretter satte jeg to hindere og en tunell i en sirkel. Melba er litt for avhengig av å ha meg nært, så hun sakker på farten når jeg blir hengende bakpå og når jeg går i sirkelen blir det også for lite fart. Men tross alt; etter mange måneders agilitytreningspause, så syns jeg hun gjør en super jobb. Flinke frøkna!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar