lørdag 14. mai 2011

Tur og blodspor

Har vært noen flotte dager i nord den siste uka og i dag toppet det seg med 15-16 grader, sol fra skyfri himmel og perioder uten vind. Melba og jeg tok turen sammen med Hillevi/Koda og Marlen/Ricko til Gimle. Hundene storkoste seg med tørr lyng under bena (i likhet med oss tobeinte) og løp på kryss og tvers i ett forrykende tempo. Vi tok oss også en aldri så liten rastepause hvor hundene fikk kose seg med godbitsøk og vi andre med annen medbrakt niste. En flott tur.

På tur hjem kjørte jeg til Kroken og la ett blodspor til Melba. Deretter bar det hjem på verandaen hvor jeg bunkret meg med deilig jordbær med fløte på samt en god stabel med interiørblader. Vi har kjøpt hus som vi overtar 1. juni og jeg, som egentlig burde hatt ett år med planlegging for å muligens ha klart for meg hvordan jeg vil ha det, sliter med dårlig tid og mange valg som skal tas. Nytt kjøkken, nytt bad, nytt gulv i stue/kjøkken/gang og maling av stua er altfor mye å ta stilling til på kort tid, men må man så må man. Soverommene samt gang og trapp opp til hovedetasjen skal vi pusse opp etterhvert, så der har jeg langt bedre tid på meg, men det hjelper liksom ikke så mye å tenke på det nå.

Men moro med hus og oppussing er det jo lell, så skal vel overvinne liten tid til planlegging. Melba har allerede vært og løpt i den nye hagen sin og den falt absolutt i smak hos frøkna, så jeg regner med hun kommer til å tilbringe mange timer der i årene som kommer.

Men nå skal vi ta turen til Kroken og gå blodspor før vi tar lørdagskveld med pizza til meg og fiskekaker til Melba. Men først noen bilder fra turen i dag:

Fineste hundene; Ricko, Koda og Melba
Demper de som skal få dem til å sitte i ro mens jeg tar bilde! ;)

Se der, ja. Litt mindre demping!

Vakre Ricko

Melba og Ricko

Hillevi og hundene

Huhei hvor det går

Melba liker ikke helt at Ricko rister av seg vannet rett ved henne

Koda bader mens de andre venter på kanten

Melba syns det er best å stikke før Koda kommer og rister seg hun også

Koser seg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar