tirsdag 18. mai 2010

17. mai

17. mai ble feiret med sol og 23 herlige varmegrader i Nordreisa. Bedre værforhold for feiring av nasjonaldagen kan vel knapt finnes!

Jeg klarte med nød og neppe å ha bunaden på meg ett par timer mens jeg og Melba var på Storslett for å se på 17. maitoget. Melba ble pyntet med 17. maisløyfe og skled rett inn i den festkledde folkemengden.

Melba tok feiringen med knusende ro og kikket nysgjerrig på alt som var å se på. Selv når "gale" rødruss løp rett forbi henne mens de blåste i fløyter av alle slag, ropte og sang, så sto Melba og kikket på dem med den største selvfølgelighet. Etter en stund var det ikke like interessant med 17. maitog og folk, men vaflene som "alle" holdt i hendene fristet frøkna, så hun tigget til seg litt godis ved å sitte pent og titte på "ofrene" med sine snille dådyrøyne.

Etter å ha sett på toget og talene satte vi oss utenfor Lillebaren og fikk servert pølse og potetmos. Melba satt pent ved siden av meg og måtte selvfølgelig få en og annen pølsebit hun også. Hun er jo så enkel med det at hun overhode ikke tigger når noen sitter og spiser, så da kan man fint sitte side ved side på en benk og spise mens hun sitter pent og pyntelig ved siden av.

Når pølsa var inntatt dro vi hjem til foreldrene mine og jeg byttet bunaden ut med bikini. Melba, Kira og jeg fikk oss ett par timer i sola på verandaen før vi kjørte til Tromsø. Turen til Tromsø tok ett par timer lengre enn normalt pga flere ras som følge av varmen og hurtig snøsmelting de siste dagene. Eneste måte å komme seg til Tromsø på var med ferge og siden all trafikk gikk via ferge ble det halvannen time i fergekø. Men vi kom oss da frem til slutt.

(OBS. Bildene er lastet opp fra photobucket og ble littt "rare". Man må klikke på dem for å se hele bildet).


Pyntet til 17. mai



Er det mulig å få litt mer av de vaflene eller?

Hm, nammis!!

Ventetiden ble litt kjedelig, så Melba fant en pinne å tygge på



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar