søndag 23. mai 2010

Pinschertreff og trening

I dag startet vi dagen med pinschertreff. Det var bare Melba og 6 måneder gamle Simba på treffet. De to har aldri truffet hverandre før, men det var full klaff og de storkoste seg i hverandres selskap. Melba syntes nok at Simba var en særdeles gøyal lekekamerat siden Simba kjapt hev seg på "prøv-å-løpe-inn-Melba"-leken! Melba elsker å løpe i full fart mens øvrige hunder henger etter i forsøk på å ta henne igjen. Simba gjorde flere tapre forsøk i å nå henne igjen, men det ble med forsøkene, akkurat slik Melba liker det!

Simba og eierne hans er forøvrig med på valpekurset jeg er instruktør på nå. Moro å kunne følge han både på valpekurs og pinschertreff fremover. Han er forresten den andre dvergpinschereren jeg har på valpekurs nå og det er alltid like gøy å følge hunder av egen rase på valpekurs.

Etter treffet dro Melba og jeg på trening på Jekta. Og i dag trente vi KUN utstilling, tenk det! Det er utstilling i Tromsø neste helg og hver gang kommer jeg i siste liten på at det kanskje hadde vært en idè å trene litt...

Det var litt kaldt i dag så Melba sto som en forfrossen, pinglete hund når hun skulle stilles opp. Ikke ideelt utstillingsvær for hennes del og det lover jo ikke særlig godt når det er uteutstilling neste helg og langtidsvarselet sier 8 grader!

Louisa var også på trening og hun sa ja til å stille Melba neste helg, så de fikk tatt ett par treningsøkter sammen. På den ene økta fikk vi en mann til å håndtere Melba. Han har masse skjegg og er ganske så høy og stor, så jeg var spent å se hva Melba syntes om han. Hun la bakparten litt mot Louisa når han kom og håndterte henne de to første gangene, men sto i ro utover det. Vi tok en runde hvor jeg klikket og Louisa belønnet når han tok på henne, og etterhvert så enset hun ham ikke. En vellykket treningsøkt, det!

Jeg tok ingen bilder på trening i dag, men det ble noen av Simba og Melba:



Melba inviterer Simba til lek

Og lek ble det!




Snuse litt...


I morgen skal vi trene rundering og gå blodspor. Årets første! Gjett om jeg gleder meg!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar