mandag 10. mai 2010

Melba på fotballkamp

Caroline skulle på fotballkamp i dag og spurte om jeg og Melba ville bli med. Jeg er jo langtfra interessert i fotball, men miljøtreningen en fotballkamp er for Melba, er jeg meget interessert i, så da ble det fotballkamp på oss!

Melba logret nesten halen av seg når vi gikk over fotballbanen og bort til tribunene. Noe så moro som en kunstgressbane finnes vel knapt i Melbas øyne! Hun simpelthen eeeelsker det!! Hun hoppet og spratt av glede mens jeg gikk og drømte om en slik bane å trene agility på! Tenk å hatt det, da!! Melba er jo særdeles opptatt av underlag og hun blomstrer opp når underlaget er mykt og godt å løpe på. Det er virkelig motivasjon for henne!

Under kampen fulgte Melba med på keeperen som sto mesteparten alene på ene banehalvdelen. Hun lurte nok fælt på hva han drev med når han løp frem og tilbake, stoppet, hoppet og til tider kastet seg seg ned på bakken. Ellers logret hun til alle som kom mot henne og passerte henne, lekte med en pinne hun fant også benyttet jeg sjansen til å omvendt lokke og ta litt doggie-zen øvelser i sitt og stå.

En vellykket miljøtreningsøkt og attpåtil vant laget vi heiet på 3-0!

2 kommentarer:

  1. Dere er flinke! Så langt kommer jeg aldri til å strekke meg for å miljøtrene... En tennismatch derimot,- og Ferdinand eeelsker tennisballer, så jeg tror det kunne blitt moro :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, var imponert selv over at jeg holdt ut en HEL fotballkamp! Men uten Melba og sola er det spørs om jeg hadde holdt ut mer enn noen minutter! :-)

    Også må vi jo gjøre noe vi er god på innimellom! Melba er ikke den optimale treningshunden, men miljøsterk er hun, det skal hun ha!! ;-)

    SvarSlett