torsdag 14. januar 2010

Stå under marsj

De siste par ukene har vi trent hjemme på stuegulvet og da har ståen blitt finpusset på. Vi har jobbet med stå tidligere, men så ble den lagt litt på hylla, så det trengte å friskes opp litt. Jeg har mest trent stå under marsj, og når jeg bare er flink nok til å ikke belønne stå med ett par "treige" steg før hun står, så er vi på rett spor. Merker at ståen blir litt slurvete når Melba er sånn halvhjerta med, da har hun ett par steg før hun stopper, mens når hun er veldig på, så stopper hun momentant. Hun blir også stående når hun først stopper. Ikke noe nøling på det. Brukte omvendtlokking til å begynne med, men har fadet det helt bort nå.

I tillegg har jeg begynt på innkalling med stå. Litt dumt å trene det inne for de glatte gulvene gjør at Melba har lett blanding av trav og galopp inn mot meg, men det får stå sin prøve. Hun har i alle fall ståkommandoen såpass bra inne at den biten blir bra.

Så spørs det bare når vi skal ta med oss øvelsene ut da... Tenkte å dra på LPtrening på søndag, så da skal jeg begynne treninga i mer reelle omgivelser. Hadde bare all trening vært like enkel med forstyrrelser som den er her hjemme... Sukk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar