søndag 24. januar 2010

Sydd dekken

Jeg har sydd dekken til Melba! Og det er ingen liten bragd, for jeg husket ikke hvordan man trer tråden en gang, og jeg har ikke tatt i en symaskin siden jeg gikk på ungdomsskolen! Men etter en hel dag med sying på symaskin og for hånd, så har Melba fått ett nytt dekken med teddyfor inni og fleece utenpå, samt ett dekken av ull (brukt ullpledd). Det siste må jeg ordne litt på, for jeg prøvde meg på kantebånd, og det gikk bra på de rette linjene og langt fra bra i de buede... Skal sy ett dekken til, og da skal jeg bruke malen jeg brukte på dekkenet med teddyfor, også justere litt på den slik at dekkenet passer enda bedre ptil Melba. Moro å endelig være i gang med syinga i alle fall!! Er jo ett helt år siden jeg kjøpte symaskin og stoff... Dessuten har jeg stoff til minst 20 dekken til, så her må jeg bare henge i!!

Skal forresten få tatt bilde av Melba med dekkenet på og legge inn her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar